Vi behandler ansøgninger om SPS med udgangspunkt i den støttestart dato, der fremgår af ansøgningen. I denne nyhed kan du læse om, hvordan vi prioriterer ansøgningerne i sagsbehandlingssystemet SPSA.
Vi får i øjeblikket mange spørgsmål om, hvor langt vi er med sagsbehandlingen, og hvordan ansøgningerne bliver prioriteret i SPSA.
Når vi behandler ansøgninger om SPS, tager vi udgangspunkt i, hvornår eleven eller den studerende har brug for støtten. De elever og studerende, som har brug for støtte først, vil derfor også få behandlet deres ansøgning først. Det betyder, at nogle ansøgninger bliver behandlet i løbet af kort tid, mens ansøgninger med en senere støttestart dato bliver behandlet senere.
I SPSA bliver ansøgningerne behandlet i denne prioriterede rækkefølge:
På siden for SPS-ansvarlige kan du se, hvor langt vi er med sagsbehandlingen (se den røde bjælke øverst på siden). Vær opmærksom på, at de oplyste ugenumre tager udgangspunkt i ansøgningens støttestart dato.
Hvis du har oprettet flere ansøgninger samme dag, men med forskellig støttestart dato, vil du opleve, at ansøgningen med den tidligste støttestart dato bliver behandlet først. Det er en ændring i forhold til tidligere, hvor vi behandlede ansøgningerne med udgangspunkt i den dato, hvor ansøgningen var oprettet.
Du kan sikre så hurtig en sagsbehandlingstid som muligt ved at være opmærksom på følgende:
Læs om, hvordan du angiver funktionsnedsættelser og støtteformer i ansøgningen (spsu.dk)
Læs mere om, hvordan vi prioriterer ansøgningerne i SPSA (spsu.dk)
Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
E-mail: sps@stukuvm.dk
Telefon: +45 3587 8586
Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12
Teknisk support til SPSA
Styrelsen for It og Læring
+45 3587 8586
Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12