For at sikre, at elever og studerende bliver kompenseret for deres funktionsnedsættelse, og ikke oplever unødige forsinkelser i januar måned på grund af udfordringer med genbestilling i SPSA, giver STUK en generel godkendelse af støtte til januar måned 2024.
Denne generelle godkendelse vil gælde for de elever og studerende, der har modtaget støtte i sidste halvår af 2023.
Det betyder, at både uddannelsesstederne og vores leverandører får mulighed for at tilbyde elever og studerende støtte i januar 2024. Konkret betyder det, at elever og studerende, som har modtaget støtte i efteråret 2023 (august - december) vil kunne modtage de samme støtteformer, og det samme antal timer, som hvis støtten var blevet genbestilt i SPSA.
Praksis for levering af støtten vil derfor være den samme, som i efteråret. Styrelsens leverandører er informeret om denne mulighed for elever og studerende.
Det er vigtigt, at du stadig opretter genbestillinger i SPSA, så eleven eller den studerende får en bevilling, der dækker hele foråret 2024.
Læs om genbestilling i ’Guide til genbestilling i SPSA’ (spsu.dk)
I må meget gerne informere jeres elever og studerende om denne mulighed, hvis de er nervøse for, om de får støtte i januar. Det bemærkes, at der er tale om et tilbud til de omfattede elever og studerende, som de har mulighed for at afvise, hvis de ikke ønsker at modtage støtten.
Den generelle godkendelse for støtte i januar 2024, gælder følgende støtteformer:
Du kan genbestille studiematerialer fra Nota til de elever og studerende, som tidligere har fået en bevilling. I de tilfælde, hvor du ikke kan genbestille studiematerialer, kan du søge om studiematerialer fra Nota med automatisk tildeling.
Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
E-mail: sps@stukuvm.dk
Telefon: +45 3587 8586
Telefontid:
Tirsdag og torsdag kl. 9 -12