Som følge af overgangen til det nye sagsbehandlingssystem den 23. oktober 2023 opleves der midlertidigt forlængede sagsbehandlingstider for SPS-ansøgninger.
Det kan oplyses, at alle ansøgninger, som er oprettet før overgangen til det nye sagsbehandlingssystem i uge 43, er færdigbehandlet. Uddannelsesinstitutionerne har dermed mulighed for at give elever og studerende den relevante statsligt tildelte støtte.
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet og Styrelsen for It og Læring har iværksat en handlingsplan med en række prioriterede indsatser for at nedbringe sagsbehandlingstiden. Det skal understøtte, at elever og studerende med funktionsnedsættelser hurtigt og på bedst mulige måde kompenseres for de udfordringer, der følger af deres funktionsnedsættelse.
Handlingsplanen indeholder:
Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
E-mail: sps@stukuvm.dk
Telefon: +45 3587 8586
Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12
Teknisk support til SPSA
Styrelsen for It og Læring
+45 3587 8586
Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12