Ny funktionalitet i SPSA, når du skal genbestille støtte

Vi har den 7. december foretaget en mindre opdatering af SPSA. Med opdateringen introducerer vi bl.a. en ny oversigt over ansøgninger, som kan hjælpe dig, når du skal genbestille støtte til en elev eller studerende.

Hvis en elev eller en studerende er bevilliget støtte og fortsat har behov for støtten i det kommende halvår, skal du så vidt muligt genbestille den relevante støtte i SPSA. Du skal genbestille støtten i de tilfælde, hvor støtten bevilges pr. halvår. 

Det er kun muligt at genbestille støtte, hvis vi i STUK har sat støtten op til genbestilling. Genbestilling foregår altid fra den oprindelige ansøgning, det vil sige den ansøgning, som støtten oprindeligt blev sat op til genbestilling på.

Med den nye opdatering i SPSA bliver det nemmere for dig at finde og få overblik over de ansøgninger, som du kan genbestille fra. 

Sådan genbestiller du støtte i SPSA

  1. Tryk på ’Ansøgninger’ i sidemenuen til venstre.
  2. Tryk på drop down-menuen ’Gemte søgninger’ øverst til venstre.
  3. Vælg ’Genbestillingsmuligheder’.
  4. Du kan nu se en oversigt over de ansøgninger, som du kan genbestille støtte ud fra. 
  5. Vælg den relevante ansøgning og genbestil støtten til næste halvår. 

STUK vurderer genbestillingsperioden 

Når du opretter en ansøgning i SPSA, skal du være opmærksom på, at det er os i STUK, der tager stilling til, om støtten kan genbestilles. Du skal som SPS-ansvarlig derfor ikke forholde dig til, om støtten skal kunne genbestilles fremadrettet.

Det fremgår af afgørelsen, om vi har sat et produkt til genbestilling eller ej. 

Kontakt

  • Kontoret for Specialpædagogisk Støtte

    Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

    Telefon: +45 3587 8586

    Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12

     

    Teknisk support til SPSA

    Styrelsen for It og Læring

    Opret supportsag

    +45 3587 8586

    Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12