Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) har i perioden 2018-2021 gennemført en virkningsevaluering af SPS på ungdomsuddannelserne.
Evalueringen har haft fokus på elever, der modtager SPS på grund af ordblindhed eller en psykisk funktionsnedsættelse.
I virkningsevalueringen blev der identificeret 3 temaer i relation til elever, der modtager SPS på baggrund af en psykisk funktionsnedsættelse, hvor der var plads til forbedring og udvikling:
Som en del af virkningsevalueringen har 8 skoler i skoleåret 2020/2021 udviklet og afprøvet forskellige indsatser og initiativer i forhold til tilrettelæggelsen af SPS til elever med psykiske funktionsnedsættelser.
Som et resultat af skolernes arbejde og erfaringer med tilrettelæggelsen af SPS, er der udarbejdet en praksisnær håndbog.
Håndbogen indeholder inspiration til tiltag, der kan igangsættes af skoler, der er interesserede i at udvikle og kvalificere deres arbejde med SPS. I håndbogen præsenteres der også en række skabeloner, som skolerne kan anvende i det konkrete arbejde med SPS.
Læs om Virkningsevaluering af SPS på ungdomsuddannelserne på spsu.dk
Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
E-mail: sps@stukuvm.dk
Telefon: +45 3587 8586
Telefontid:
Tirsdag og torsdag kl. 9 -12