Vent med at ansøge om tolketimer til foråret 2022

Styrelsen for Undervisning og Kvalitets (STUK) nuværende aftaler om tolkebistand er opsagt pr. 31. december 2021. De nye aftaler træder i kraft pr. 1. januar 2022, i forlængelse af Socialstyrelsen og STUK’s igangværende udbud.

De nye aftaler er ikke faldet endeligt på plads, og derfor kan vi ikke offentliggøre en opdateret liste over de nye tolkeleverandører endnu.

For at sikre at alle, der har behov for tolk på deres uddannelse, får tildelt den korrekte tolkeleverandør, lukker vi for muligheden for at genansøge om tolketimer med automatisk tildeling til det kommende semester.

Sådan søger du om tolketimer til forårssemestret

Du skal vente med at ansøge om tolketimer til foråret, indtil de nye tolkeleverandører er blevet offentliggjort på spsu.dk.

Når du ansøger om tolketimer til forårssemestret, skal du oprette en normal ansøgning. Det skal fremgå af ansøgningen, hvilken tolkeleverandør eleven eller den studerende ønsker.

I langt de fleste tilfælde kan eleven eller den studerende fortsætte med at bruge de samme tolke. Tolkene kan måske være tilknyttet et andet tolkefirma efter den 1. januar 2022. Hvis tolkeleverandøren ikke fremgår af den opdaterede leverandørliste på spsu.dk, kan den nuværende tolkeleverandør oplyse det nye firmanavn.

Det bemærkes, at der i forlængelse af de nye rammeaftaler om tolkning til personer med hørehandicap, fortsat vil være frit valg af tolkeleverandør.

Kontakt

  • Kontoret for Specialpædagogisk Støtte

    Titel: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

    sps@stukuvm.dk

    +45 3587 8586

    Telefontid: Tirsdag og torsdag kl. 9 -12