Sådan søger du om SPS og administrerer hjælpemidler

Læs om, hvordan du ansøger om støtte, bestiller og administrerer hjælpemidler, og søger om refusion.

Der er følgende trin, du skal igennem, når du ansøger om specialpædagogisk støtte (SPS) til en elev, kursist eller studerende:

  1. Du identificerer støttebehovet.
  2. Du ansøger om støtte i ansøgningssystemet SPSA.
  3. Styrelsen behandler ansøgningen.
  4. Du bestiller støtten eller igangsætter støtten på uddannelsesstedet.
  5. Leverandøren leverer, og du kontrollerer.
  6. Du udleverer eventuelt hjælpemidler til eleven eller den studerende.
  7. Du betaler fakturaen og søger om refusion.
  8. Læs mere om de enkelte trin på siden "Sådan søger du om SPS" (spsu.dk)

    Læs eller se vejledninger til, hvordan du bruger SPSA (spsu.dk)

 

Administration af hjælpemidler

Nedenfor kan du læse om, hvordan du administrerer hjælpemidler, der er bevilget via SPS-ordningen.