Læs om, hvordan du ansøger om støtte i SPSA og find vejledninger til, hvordan du bruger SPSA. Læs også om, hvordan du bestiller hjælpemidler, søger om refusion for udgifter mv.
Her kan du som SPS-ansvarlig læse om de trin, du skal igennem, når du ansøger om støtte, bestiller hjælpemidler, udleverer hjælpemidler og søger om refusion.
Når du genbestiller SPS eller ansøger om støtte med automatisk tildeling, undgår eleven eller den studerende ventetiden ved manuel sagsbehandling.
Læs om, hvordan du logger på SPSA med MitID Erhverv. Det er din institutions ansvar, at du får oprettet en MitID erhvervsidentitet.
Når uddannelsesstedet har afholdt udgifter i forbindelse med SPS, kan du søge om få beløbet refunderet. Læs om, hvordan du søger om refusion i SPSA.
Læs om de betingelserne der er for at få SPS på de forskellige uddannelsesområder.
Her finder du en guide til, hvordan du administrerer hjælpemidler, der er bevilget via SPS-ordningen.
Læs om kravene til den dokumentation, du skal vedhæfte en ansøgning afhængigt af funktionsnedsættelsen.
Her kan du få overblik over de leverandører, som Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har aftaler med.
Her finder du skriftlige vejledninger og videovejledninger til brugen af ansøgningssystemet SPSA.
Læs om SPS til obligatoriske studieture, på lærepladsen, i praktik samt muligheden for SPS under orlov fra studiet.