Procedure ved reparation af computere

[06.10.2015]

Hvis der opstår problemer med en computer, og den skal repareres, skal du kontakte MV-Nordics support.

Proceduren ved reparation af computere i it-startpakker er, at du skal kontakte MV-Nordics support, hvis der opstår problemer med en computer.

Telefonnummeret til SPS-support er: 63 12 60 19 - alle hverdage fra klokken 9-16.

MV-Nordic vil på baggrund af oplysninger om computeren foretage en konkret vurdering af, om man i første omgang bør undersøge, om problemerne med computeren kan skyldes en softwarefejl. I tilfælde af, at det kunne være softwarefejl, foretages en gendannelse af computeren, og MV-Nordic guider dig igennem hvert skridt af gendannelsen. Du kan foretage gendannelsen under telefonsamtalen med MV-Nordic, som hjælper dig, hvis du oplever problemer.

Fordele ved gendannelse

Denne håndtering af reparationer betyder, at nogle fejl kan udbedres ved alene at foretage en gendannelse, og dermed uden computeren indsendes til MV-Nordic. Du vil dermed undgå at stå uden hjælpemidler i en periode.

Du vil også undgå at bruge unødig tid på at pakke og indsende computeren til reparation.

Undgå tab af data

Ved en gendannelse slettes samtlige data fra harddisken. Hvis du har dokumenter, billeder e.l., som du vil beholde, er det derfor vigtigt at lave en sikkerhedskopi, inden gendannelsen foretages.